سبد خرید 0

نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 28 آذر 1402 در ساعت 22 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )

 

راه‌های مختلفی برای پوشاندن دیوارهای گچی وجود دارد؛ اما یکی از متداول‌ترین روش‌های پوشاندن دیوار با استفاده از کاغذ دیواری است. طرفداران استفاده از این روش به دلیل تنوع طرح و رنگ، هزینه کم و نصب آسان بسیار زیاد هستند. به همین دلیل قصد داریم نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری و نحوه نصب آن را به شما آموزش دهیم. 

زیرسازی دیوار چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که زیرسازی دیوار چیست؟ زیرسازی دیوار روشی است که قبل از پیاده‌سازی هرگونه طرح و نقشه‌ای روی دیوار انجام می‌شود تا نواقص دیوار مثل پستی و بلندی‌ها، سوراخ‌ها و نم‌زدگی‌ها برطرف و از بروز مشکلات بعدی پس از اجرا پروژه جلوگیری شود. بهتر است به این نکته توجه کنید که در صورتی که این مرحله به درستی انجام نشود پس از پایان پروژه، کیفیت کار به شدت افت می‌کند.

بر خلاف تصور اشتباهی که در ذهن مردم نقش بسته است که کاغذ دیواری نیازی به زیرسازی ندارد، این محصول نیز مانند رنگ‌آمیزی نیاز به زیرسازی کامل دارد. پس این متن را در چند دقیقه مطالعه نمایید تا عواقب ناراحت کننده و غیر قابل جبران را پس از نصب کاغذ دیواری روی سطح ناصاف تجربه نکنید.

زیرسازی کاغذ دیواری

برآورد هزینه زیرسازی دیوار

پارامترهای مختلفی در برآورد هزینه زیرسازی نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به متراژ محیط، جنس دیوار، میزان خرابی سطح و مدت‌زمان لازم برای زیرسازی اشاره کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از آغاز پروژه هزینه زیرسازی را از نصاب کاغذ دیواری سؤال کنید. در صورتی که قبلا بر روی دیوار کاغذ دیواری نصب شده است، پس از کندن آن میتوان در مورد مقدار و هزینه زیرسازی کاغذ دیواری نظر قطعی را داد. البته کندن کاغذ دیواری نیز از مواردی است که توسط تیم اجرای کاغذ دیواری بهتر و سریع تر انجام می‌گیرد و مطمئنا در صورت کندن کاغذ دیواری توسط خودتان یا افراد ناوارد هزینه زیرسازی برای شما چند برابر خواهد شد.

برای برآورد هزینه خرید کاغذ دیواری این مقاله را مطالعه کنید.

دلایل زیرسازی پیش از نصب کاغذ دیواری

 

دلایل متعددی برای انجام زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری وجود دارند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. ایجاد سطح صاف و یکدست برای نصب آسان و بی‌نقص کاغذ دیواری
  2. پوشاندن لک، نم و شوره مجود روی دیوار گچی
  3. پرکردن ترک و شکستگی‌های روی دیوار
  4. پوسته‌پوسته شدن و کنده‌شدن بخشی از گچ دیوار
  5. جلوگیری از کنده شدن کاغذ دیواری پس از نصب و اتمام پروژه

زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری در انواع ساختمان‌ها

به‌طورکلی ساختمان‌هایی که نصب کاغذ دیواری روی آن‌ها انجام می‌گیرند به دو نوع تقسیم می‌شوند.

ساختمان قدیمی

در ساختمان‌های قدیمی به دلیل افت کیفیت گچ‌، کار زیرسازی کمی پیچیده‌تر و سخت‌تر است. ابتدا باید زیرسازی مربوط به رطوبت را انجام دهید و آن را برطرف کنید. سپس با استفاده از بتونه یا گچ، پستی و بلندی‌ها و سوراخ‌ها را پر کنید.

اگر میخواهید ساختمان قدیمی را با کمترین هزینه کاغذ دیواری کنید میتوانید به بخش کاغذ دیواری ارزان سایت مراجعه و از قیمت های اکازیون و اقتصادی فروشگاه رونیا بهره ببرید.

ساختمان نوساز

در این نوع از ساختمان‌ها کار زیرسازی راحت‌تر است. تنها کاری که باید قبل از نصب کاغذ دیواری انجام دهیم زیرسازی مربوط به رطوبت است؛ زیرا این ساختمان‌ها دیواری صاف و مسطح دارند.

  • البته اگر کچ کاری ساختمان به خوبی انجام نشده باشد، باید تمام مراحل گفته شده در ساختمان های قدیمی انجام شود.

مطالعه مقاله مرتبط: آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد

زیرسازی دیوار رنگ شده قبل از نصب کاغذ دیواری

این دیوارها به دلیل سطح براق و صاف مناسب نصب کاغذ دیواری نیستند؛ به همین دلیل قبل از نصب باید لایه‌ای از پرایمر روی آن کشیده شود. پرایمر در واقع سنباده‌ای مایع  است که در سطح دندانه‌هایی ایجاد می‌کند تا چسبندگی سطح افزایش یابد.

  • رنگ‌های مات برخلاف رنگ‌های براق نیاز به آماده‌سازی ندارند؛ اما قبل از نصب باید کثیفی‌های سطح برطرف شود.
  • دیوارهای گچی که با رنگ کازئئین و کلسیمین پوشانده شده‌اند برای نصب کاغذ دیواری مناسب نیستند. برای زیرسازی این دیوارها ابتدا باید کل سطح را با آب و صابون بشویید و بعد از خشک‌شدن دیوار، لکه‌گیری و برطرف‌کردن پستی‌وبلندی‌ها را انجام دهید.

زیرسازی دیوار فاقد پوشش

دیوارهای خشک و بدون پوشش را باید با سیلر یا پرایمر پوشاند. در صورت انجام ندادن این کار در هنگام نصب کاغذ دیواری، چسب جذب دیوار شده و خاصیت چسبندگی لازم برای نصب کاغذ روی دیوار را نخواهد داشت. در نتیجه کاغذ پس از مدت کوتاهی از دیوار کنده شده و مجبور به نصب مجدد آن هستید.

زیرسازی هنگام تعویض کاغذ دیواری قدیمی       

اگر قصد تعویض کاغذ دیواری قدیمی در محیطی را دارید، بهتر است از نصب کاغذ دیواری جدید روی قدیمی خودداری کنید. این کار باعث می‌شود کاغذ رویی بعد از مدت کوتاهی کنده شود. روش صحیح این است که کاغذ دیواری قبلی را بکنید. زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری جدید را انجام دهید و ایرادات دیوار را برطرف کنید. سپس کاغذ دیواری جدید را نصب کنید.

روش انجام زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری

 

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین مرحله اجرای یک پروژه، زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری است. اگر این کار به‌درستی انجام نشود، در هنگام نصب مشکل ایجاد شده و کیفیت کار به‌شدت افت می‌کند. برای انجام درست زیرسازی نکات زیر را رعایت کنید.

  1. قبل از نصب کاغذ دیواری تمام کلید و پریزها و پرده های زبرا یا پارچه ای را بازکرده و برجستگی‌ها و پوسته‌ها را بتراشید.
  2. شکاف‌های روی دیوار را به‌وسیله گچ یا بتونه پر کنید. اگر از گچ برای انجام این کار استفاده می‌کنید پس از اتمام کار روی آن را با سیلر و روغن پرایمر بپوشانید.
  3. اگر دیوار محل اجرای پروژه تابه‌حال رنگ نشده است، کل دیوار را با روغن الیف بپوشانید.
  4. دیوار را به‌دقت بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه نم زدگی منبع آن را پیدا کرده و مشکل را برطرف کنید. سپس با استفاده از کاردک، گچ محل نم زدگی را به‌صورت عمقی بتراشید. (این کار موجب برطرف‌شدن نم در لایه‌های زیرین دیوار می‌شود.). در آخر و پس از خشک‌شدن، محل روی سطح را با گچ صاف کنید.
  5. اگر از کاغذ دیواری نازک برای اجرای پروژه استفاده می‌کنید، در صورت وجود لک روی دیوار قبل از نصب، عمل لکه‌گیری به‌وسیله رنگ را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است پس از نصب کاغذ دیواری، لک‌های روی دیوار از زیر آن مشخص باشند.
  6. برای چسبندگی بهتر و ازبین‌رفتن گردوخاک روی دیوار مقداری چسب کاغذ دیواری را با سریش مخلوط کرده تا محلولی رقیق به دست آید. سپس با استفاده از کاردک سطح دیوار را با لایه‌ای نازک از محلول بپوشانید.
  7. اگر قصد رنگ‌کردن سایر بخش‌های خانه مثل در، نرده، پنجره و سقف را دارید، حتماً قبل از نصب کاغذ دیواری این کار را انجام دهید.
  8. در هنگام پیاده‌سازی دکور جدید به هماهنگی سایر المان‌ها با کاغذ دیواری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

لوازم موردنیاز نصب و زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری

 ابزارهای نصب کاغذ دیواری

 

اگر خودتان قصد نصب کاغذ دیواری را داشته باشید یا از افراد متخصص برای نصب آن کمک بگیرید، درهرصورت باید برخی لوازم ضروری را تهیه کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم.

  • چسب مخصوص کاغذ دیواری
  • سریش برای ترکیب کردن با چسب و ساخت محلول رقیق شده.
  • کاردک پلاستیکی برای زیرسازی 
  • بتونه برای زیرسازی و برطرف کردن نواقص دیوار
  • قلم یا غلتک نقاشی برای بخش کردن چسب روی سطح مدنظر
  • کاغذ دیوار باکیفیت
  • سمباده
  • روغن الیف
  • سیلر
  • سطل مخصوص برای ساخت محلول چسب و زیرسازی

 

چه نکاتی، هنگام زیرسازی باید رعایت شود؟

 

قبل از نصب کاغذ دیواری، برای زیرسازی آن به اصول زیادی باید توجه داشته باشید تا خروجی مطلوبی از نصب کاغذ دیواری به دست آورید؛ آیا می دانید که چه نکاتی، هنگام زیرسازی باید رعایت شود؟ در ادامه همراه ما باشید تا آن ها را در اختیارتان قرار دهیم.

 

  • قبل از نصب کاغذ دیواری اگر دیوارتان هر گونه برآمدگی، فرورفتگی، ترک خوردگی یا رطوبتی دارد در ابتدا آن ها را رفع کنید تا به نتیجه خوبی برسید و کاغذ دیواری تان عمر بالایی داشته باشد.
  • اگر دید که محل نصب کاغذ دیواری دچار رطوبت است، سعی کنید این مشکل را حل کنید تا پس از چسباندن کاغذ دیواری مشکلی برای دیوارپوش تان به وجود نیاید.
  • در صورتی که دیوارهای منزل یا محل کارتان گچی هستند و می خواهید که آن ها را با کاغذ دیواری بپوشانید بهتر است که در ابتدا کل دیوار را با روغن پرایمر بپوشانید.
  • بهتر است که قبل از چسب کاری تمام کلید و پریزها برق کلی ساختمان خود را قطع کنید و در صورتی که از شوفاژ هم استفاده می کنید آن ها را باز کنید تا به شکل راحت تری بتوانید به چسباندن کاغذ دیواری بپردازید.
  • اگر می خواهید که کاغذ دیواری به شکل بهتری به سطح مورد نظر بچسبد، در ابتدا دیوارهایتان را شسته و آن ها را عاری از هر گونه آلودگی، چربی و دود کنید.
  • در صورتی که دیوارتان دارای رنگ روغنی است قبل از نصب کاغذ دیواری آن را با یک سمباده زبر کرده و سطح آن را زیرسازی نمایید.
  • در شرایطی که دیوارهایتان را با کاغذ دیواری پوشانده اید و مجددا می خواهید کاغذ دیواری روی آن ها نصب کنید به جهت جدا کردن کاغذهای قبلی سطح مورد نظر را خیس و مرطوب کنید تا کاغذها راحت تر از دیوار جداشوند.
  • برای زیرسازی کاغذ دیواری به این نکته توجه داشته باشید اگر سطح زیر کاغذ یا همان دیوارهایتان رنگ پلاستیکی دارند، اصلا بستر مناسبی برای نصب کاغذ دیواری نیستند و شما برای زیرسازی کاغذ دیواری باید در ابتدا پرایمری که حلال تینر دارد را رقیق کرده دو لایه آن را روی رنگ پلاستیکی سطح دیوارتان بزنید؛ این کار موجب می شود که دیوار آب چسب دیوارپوش را به خود جذب نکند و استحکام کاغذ دیواری و دوام آن بالا برود.

 

نصب کاغذ دیواری، در چه مواردی استفاده می شود؟

 

کاغذهای دیواری از بهترین دیوارپوش های متنوع و به صرفه هستند که این روزها در طراحی دکوراسیون داخلی به وفور استفاده می شوند و در متنوع ترین طرح و رنگ های جذاب و چشمگیر به تولید می رسند.

 

نصب کاغذ دیواری، در چه مواردی توصیه می شود؟ برای این که به پاسخ این سوال برسید به مواردی که در ادامه مطلب برایتان بیان می کنیم توجه داشته باشید.

 

  • در اصل زمانی که شما بخواهید دیوارهای خود را با چیزی غیر از رنگ پوشش دهید انتخاب کاغذ دیواری برایتان بهترین گزینه خواهد بود.
  • همان طور که گفتیم کاغذ دیواری ها از تنوع طرح و رنگ گسترده ای برخوردار هستند؛ از این رو نصب آن ها در مواردی توصیه می شود که شما بخواهید در محیط منزل یا محل کار خود تغییر و تنوعی ایجاد کنید.
  • زمانی که از حالت کسل کننده دیوارهای خانه یا محیط کاری خود خسته شده اید و می خواهید یک تنوع در دکوراسیون تان ایجاد کنید می توانید از طرح و رنگ های متنوع کاغذ دیواری برای نصب روی دیوارها بهره مند شوید.
  • اگر می بینید که دیوارهایتان به شدت آسیب دیده اند و از طرفی هم بودجه کافی برای خرید دیوارپوش های گران را ندارید، نصب کاغذ دیواری ارزان در این موارد به شما توصیه می شود.
  • نصب کاغذ دیواری در مواردی توصیه می شود که شما تمایل ندارید مشکلات رنگ کردن دیوارها را به دوش بکشید و مدت ها هم در انتظار بمانید تا رنگ خشک شود؛ این دسته از دیوارپوش ها نصب بسیار آسانی دارند و در کوتاه ترین زمان خشک می شوند و از همه مهم تر بدون بو و عاری از هر گونه مواد شیمیایی هستند.
  • اگر خانواده ای پر جمعیت دارید و همیشه دغدغه این را دارید که دیوارهای خانه تان کثیف نشود، ما به شما نصب کاغذ دیواری قابل شستشو را پیشنهاد می کنیم که با خیالی راحت می توانید از این دیوارپوش ها تا سالیان سال استفاده کنید بدون این که مشکلی برایشان به وجود آید.

ایرادات انجام‌ندادن زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری

  1. وجود فرورفتگی در سطح موجب سوراخ‌شدن کاغذ دیواری می‌شود.
  2. بعد از نصب، برآمدگی و موج‌های دیوار مشخص می‌شود.
  3. مشخص‌شدن درز کاغذ دیواری پس از نصب
  4. مشخص‌شدن لک و رنگ دیوار در صورت زیرسازی نامناسب
  5. به دلیل ناصاف بودن سطح، کاغذ دیواری پس از نصب از دیوار جدا می‌شود.

در نظر داشته باشید اگر موقعیت زیرسازی را ندارید بهترین گزینه برای شما استفاده از دیوارپوش است.

بررسی انواع کاغذ دیواری

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید کاغذ دیواری انتخاب نوع مناسب با توجه به محیط اجرای پروژه است. در ادامه انواع کاغذ دیواری‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پارچه‌ای
  • پارچه‌ای با پوشش وینیل اکریلیک
  • کاغذی
  • غیر ‌بافته
  • غیرکاغذی با پوشش وینیل جامد و سخت
  • کاغذی با طرح برجسته و پوشش مینیل جامد و سخت
  • کاغذ دیواری با الیاف طبیعی
  • کاغذ دیواری با الیاف مصنوعی
  • کاغذ دیواری با عایق صوتی صدا

روش نصب کاغذ دیواری روی دیوار گچی

بعد از اینکه زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری به‌درستی انجام شد، نوبت نصب آن است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  1. برای افزایش میزان چسبندگی و جلوگیری از جذب سریع، چسب سطح دیوار را با روغن الیف بپوشانید. (بهتر است برای پوشش بهتر سطح، دو بار این کار را انجام دهید.)
  2. برای برطرف‌کردن گردوغبار از مقداری محلول رقیق چسب کاغذی و سریش استفاده کنید. (به‌جای سریش می‌توانید از آب استفاده کنید.)
  3. با استفاده از چسب و  قلم‌مو سطح کاغذ دیواری را برای چسباندن آماده کنید.
  4. کاغذ دیواری را نصب کنید.

 

کلام آخر

زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری مهم‌ترین اقدامی است که قبل از نصب باید انجام دهید. اگر این کار را به‌درستی انجام ندهید بعد از مدتی کاغذ کنده شده یا دیوار باد می‌کند؛ در نتیجه باید کاغذ دیواری جدید تهیه کنید و تمام مراحل را از ابتدا طی کنید. این کار موجب تحمیل هزینه و هدررفتن زمان می‌شود؛ پس به‌سادگی از کنار آن عبور نکنید.

 

ارسال نظر

فریبا :
0 0
سلام وقت بخیر ما زیرسازی دیوارمون رو به موقع و درست انجام ندادیم به خاطر همین کاغذ دیواری هامون از جای خود کنده شده اند.
رسول :
0 0
سلام وقت بخیر زیرسازی رو خودمونم می تونیم انجام بدیم یا حتما باید شخص ماهر بیاد؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما زیرسازی کاغذ دیواری باید توسط کسی که در بتونه کاری دیوار ماهر است انجام شود.
مهرداد :
0 0
سلام و درود. من فورا باید یه خونهد ای رو بازسازی کنم دیوارپوش بهتره یا کاغذ دیواری ؟ کدوم کمتر زمان میبره؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما کاغذ دیواری و دیوارپوش هر دو از سرعت بسیار بالایی در اجرا برخوردار هستند. تقریبا کاغذ دیواری و دیوارپوش برای یک واحد تا 100 متر یک روزه اجرا می شود.
زهره :
0 0
درود بر شما من الان سه هفته میشه که خونه نوساز دادم کاغذ کرده ولی کاغذ شیری رنگ تبدیل شده به زرد وحالا میگن باید این کاغذ کنده بشه و دو دست رنگ روغن بشه بعد دوباره کاغذ بشه به نظر شما من چیکار باید بکنم ؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما این مورد نمیتونه ارتباطی با زیرسای داشته باشه احتمالا ایراد از جنس کاغذ دیواری و یا چسب می باشد. لطفا درخواست کارشناس کنید که مشکل مشخص شود.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()